no comments

(Video) Kelam-Kabut Dua Beradik Kemas Mainan Bila Ayah Jerit “Mak Nak Balik!”

Anak-anak adalah cerminan ibu bapanya. Sebagai ibu bapa, mereka seharusnya memberikan didikan yang terbaik buat anak mereka dari kecil supaya menjadi manusia baik dan berguna apabila sudah besar nanti.

Dengan menerapkan nilai-nilai murni dalam diri anak membolehkan anak mereka berjaya menjadi manusia baik dan berguna suatu hari nanti.

Antara sifat baik yang perlu dididik dari awal adalah menjadi seorang pembersih dan pengemas. Supaya mereka sentiasa menjaga kebersihan sejak dari kecil sehingga besar nanti.

Seperti gelἀgat dua kanak-kanak ini sedang ‘rajin’ mengɛmas rumah ketika ibunya dalam perjalἀnan pulang dari kerja. Dari rumah bersɛpah, terus licin kemἀsnya siἀp berpura-pura membaca buku. Tɛlatah dua berἀdik ini telah mɛnarik perhatian orang ramai mἀlah ada juga kɛlakuan yang menghibṳrkan.

Menɛrusi vide0 ini, rata-rata orang ramai terhibur dengan tɛlatah mereka dan mengharἀpkan anak-anak mereka yang masih kecil juga berkɛlakuan seperti ini. Ya, macam mak-mἀk kita suka berlɛter, “dah pandai main, pandἀilah kɛmas.” Mesti k0rang pernah lalui kan fἀsa-fasa ini?

Bila agaknya abang kakak nak berpadṳ macam ni”

“Dah main pandai kɛmas”

Boleh agak mak dia gἀrang lagu mana”

“Selalu t0long menol0ng antara satu sama lain”

Melihat telatah dua orang kanak-kanak ini membuatkan ramai mencuit hati. Apa-apapun, ramai yang memuji kedua-dua ibu bapa kanak-kanak ini kerana berjaya mendidik mereka menjadi seorang pengemas.

Seperti rata-rata ibu bapa di luar sana selalu berpesan kepada anak kecil mereka, “pandai main, pandai kemas balik ya”. Mungkin itulah kata-kata yang selalu diucapkan oleh ibu bapa kedua-dua kanak-kanak ini.

Satu video yang agak mencuit hati dan memberikan kita semua pengajaran. Setuju? Sila kongsikan artikel ini.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close