no comments

Pemimpin Negara Korupsi, Yusuf Azmi PPIM Akan Tubuh Parti Politik? Demi Membela Rakyat Ditindas!

Susulan selepas arahan penangkapan Pengarah Unit Tindakan Khas Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Yusuf Azmi menggesa rakyat bangkit membela dan memperjuangkan hak pengguna yang ditindas di Malaysia.

Yusuf berkata terlintas di fikiran untuk menubuhkan sebuah parti yang memperjuangkan hak pengguna walaupun tidak berhasrat terlibat dalam politik.

“Di Malaysia, pengguna harus dibela. Rakyat harus dibela. Hari ini saya nak pengguna dan rakyat bangkit ramai-ramai dan kita tidak boleh biarkan kita terus ditindas.

“Saya hari ini macam nak umumkan tau… saya macam nak umumkan lah. Ana rasa parti yang ada kat Malaysia ini, kita pun kena ada parti. Parti Persatuan Pengguna Islam Malaysia ataupun Parti Semboyan 1Malaysia. Pemimpin-pemimpin kita kali ini kena ubahlah.”

“Tapi nanti dulu. Belum lagi, kita fokus apa yang berlaku. Saya tak nak terlibat dalam politik. Malam tadi solat hajat tiba-tiba rasa nak bertandinglah. Dah rasa macam geram, tapi saya tak nak lah bertanding. Acah-acah. Baru acah pun dah menggelupur,” katanya.

 

Beliau berkata demikian di perkarangan Kompleks Mahkamah Kajang hari ini.

Terdahulu, Yusuf dan Ali mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nor Afidah Idris.

Kedua-dua didakwa melakukan perbuatan itu di hadapan stor Syarikat AGR Auto Trade Sdn Bhd, Lot 1926A, Sungai Sikamat, Jalan Cheras Batu 13, Kajang pada 3.30 petang, 10 Julai lalu.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, mereka didakwa dengan niat bersama melakukan pencerobohan jenayah di tempat sama, antara 3.30 petang sehingga 7.30 malam pada hari yang sama.

Untuk perbuatan itu mereka didakwa mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tiga bulan atau denda maksimum RM3,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Mereka dibebaskan masing-masing dengan jaminan RM5,000 dan mahkamah menetapkan 24 November untuk sebutan semula.

Pendakwaan dijalankan oleh Timbalan Pendakwa Raya Megat Mahathir Tharih Afendi.

Yusuf Azmi turut mendakwa penangkapan dan tuduhan di mahkamah terhadap dirinya hari ini diarahkan oleh “tangan ghaib“.

“Tangan-tangan ghaib inilah yang memang mengarahkan. Saya sepatutnya datang ke mahkamah setelah ada budi bicara, saya sepatutnya dihadapkan di mahkamah pada hari Jumaat ini.”

“Saya menerima panggilan pada hari Isnin, pada pukul 4 petang, sebelum Asar, tapi tiba-tiba seorang pegawai polis telah menghubungi saya balik, pada waktu maghrib mengatakan, saya harus datang ke balai esok kalau tidak saya akan ditangkap di ofis saya dan sebagainya,” dedahnya.

 

Namun, Yusuf menyeru kepada NGO-NGO di luar sana yang berjuang berhabis-habisan membela rakyat agar jangan putus semangat dengan kewujudan tangan-tangan ghaib itu.

“Jangan disebabkan perkara ini berlaku kita putus semangat. Hari ini mungkin satu atau dua, tiga tangan ghaib ini, nak cuba menumpaskan kita.”

“Tapi hari ini berapa ramai kita tengok, sokongan daripada rakan media, sokongan daripada pengguna di Malaysia, rakan-rakan semboyan kita, daripada Negeri Pulau Pinang, Melaka, Perlis, Johor dan seluruhnya.”

Kinitv, Milosuam

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close