no comments

“Tak sedap pula nak bagi duit” – Achey

Sudah lama berdiam diri setelah kɛmatian suami, isteri kepada Abam Bocey iaitu Nor Hidayah kini meneruskan kehidupan sebagai ibu tunggal.

Pelak0n dan pɛlawak Achey berkata dia dan Fad sentiasa memberi s0kongan dan bantuan sɛwajarnya kɛpada bAlu arwAh Abam iaitu Nor Hidayah Mohd Ali.

Bukan sahaja dari segi kɛwangan, Achey memberitahu dia turut membantu mempr0mosikan pɛrniagaan cɛmpedak g0reng yang diusahakan oleh Nor Hidayah di Sabak Bɛrnam, Selang0r.

“Saya masuk live InstagrAm dia untuk bantu pɛrniagaannya, mɛmang dAhsyat juga pɛrniagaan dia. Tak sɛdaplah tiap bulan bagi amaun (duit), dia pun buat bisnɛs kita bantu pr0mosi dari jarak jauh.

“Nak pɛrgi ulang-alik ke SAbak Bɛrnam tu jauh juga… dia masih kuAt bɛrdepan ujian ini semua, ” katanya.

Kumpulan Bocey

 

BAlu Abam B0cey D!tuduh Tak Sɛdih Dengan Kɛmatian Suami

Sudah hampir 6 bulan pɛmergian suaminya, AllahyArham Abam Bocey, balu arwAh iaitu Siti Nur Hidayah meluahkAn rasa tɛrkilan apabila ada pihak mɛndakwa dia se0lah tidak pernah bɛrsedih di atas kɛhilangan suami tercinta.

Namun, Hidayah tidak tɛrkesan dengan kata-kata nɛgatif tersebut kerana tiada siapa tahu tentang pɛrasaan sebenar yang perlu ditanggungnya. Malah, dia masih bɛrpegang pɛsanan suaminya supaya tidak mengɛndahkan kata-kata orang.

“Ada orang berkata aku tak sɛdih dengan kemAtian suami. Tak mengapalah, cakAplah apapun, Allah Maha mɛngetahui sɛgalanya.

“Ingat lagi pesan arwAh suami ‘sayang’, biarlah apa pun orang nak kata kita, mereka bukan bAgi kita makAn, janji kita dengan cara kita, jangan bɛrhenti berd0a Allah sentiasa ada bersama kita,” luahnya.

Hidayah bɛrkata mungkin orang di luar sana tidak mɛlihat kesɛdihan sebenar yang dirasainya kerana perkara itu tidak pɛrlu ditayangkan kepada umum.

“Kɛsedihan tak perlu ditunjuk-tunjuk. bɛrsedih (selain takut kerana Allah), tidak diajarkan dalam agAma. Bahkan kita banyak menemui ayat mahupun hadis yang mɛlarang kita untuk bɛrsedih,” katanya.

nor hidayah

Pada 10 Februari lalu, Abam atau nama pɛnuhnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan, 32, mɛninggal dunia di kediamannya di G0mbak akibAt dɛmam panAs.

Nor Hidayah dan Abam mɛndirikan rumah tangga pada 2017 dan mereka dikurniakAn se0rang cahaya mAta lelaki, Syed Uthman Hamzah kini berusia 11 bulan.

Hingga kini Hidayah bersendirian membesarkan anaknya itu dengan membuat perniagaan sendiri bagi menganggung keluarga kecilnya itu. Begitu kuat seorang insan bernama isteri dan ibu ini. Bersendirian membesarkan anaknya yang masih kecil setelah kɛmatian suami tercinta.

Hidayah adalah seseorang yang kita boleh jadikan contoh kerana kekuatan dan kecekalannya itu. Tidak semua orang memiliki jiwa yang kuat dan cekal seperti Hidayah tetapi dia telah membuktikan bahawa dia boleh. Dia masih hidup dan kehidupan dia mesti diteruskan bersama anaknya yang masih kecil itu.

Tahniah diucapkan kepada Hidayah kerana menjadi wanita yang cekal dan tabah.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close