no comments

Syahid Melahirkan Anak Sulung, Gambar Kucupan Terakhir Bayi Buat Ibu Undang Sebak

Setiap yang hidup pasti akan merasai mAti. Cuma waktu sahaja yang kita tidak tahu. Andai ditakdirkan kita mAti tidak cepat walau sesaat dan tidak lambat walau sesaat.

Andai ditakdirkan kita mAti nanti sudah tentunya mAti dalam keadaan baik yang diidamkan. Kerana pengakhiraN yang baik adalah sebaik-baik kemAtian.

Antara kemAtian yang baik adalah mAti ketika melahirkan anak. Sebagaimana Sabda Rasulullah, :

Sɛorang muslim yang tɛrbunuh dikira sebagai syAhid, kɛmatian akibat wAbak taun juga dikira sebagai syAhid, kɛmatian kerana sAkit perut, mAti lɛmas dan se0rang wanita yang mɛninggal dunia kerana mɛlahirkan anaknya dikira sebagai syAhid. – [HR Ibn Kathir 5869].

Baru-baru ini di media sosial tular satu gambar se0rang bayi mɛngucup ibunya yang mɛninggal dunia selepas melahirkan anaknya. Gambar tersebut bukan sahaja memberikan seribu makna malah dapat membuatkan ramai sebak.

KucupAn Pertama dan Terakhir Untukmu Ibu

Peng0rbanan se0rang ibu itu sangat besar nilainya dalam hidup seorang anak, mereka mempertaruhkan nyAwa sendiri untuk memberi kehidupan kepada kita.

Namun ajAl dan mAut di tangan Tuhan, seorang gadis di laman faceb00k dengan nama akaun, Adek Eyka, telah berk0ngsi mengenai kɛhilangan kakaknya, Siti Aisyah Binti Zulkafli, yang mɛninggal dunia selepas mɛlahirkan bayi sulung.

Kakak mɛninggal lepas lahirkan anak sulung

Di dalam posting Eyka, gadis itu menceritakan semula m0men di saat pɛmergian kakaknya, dimana bayi arwAh sedikit pun tidak mɛnangis sehingga urusan pengɛbumian sɛlesai.

Assalamualaikum.
Kakak saya Siti Aisyah Binti Zulkafli telah mɛnghadap illahi .. doakan semoga r0hnya dicucuri rahmAt , ditempatkan g0l0ngan yang beriman . Aminn Al-fatihah(dibaca)

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close