no comments

Oyen Masih Setia Tunggu Di Kubvr Abah Dari Hari Pertama Hingga Tahun Ke-2

Sifat setia adalah satu sifat yang dianugerahkan oleh Allah S.W.T. kepada makhluk ciptaannya. Ianya bukan sahaja ada pada manusia yang memiliki akal malahan sifat setia ini juga ada pada binatang ciptaan-Nya.

Seperti satu kisah yang menyentuh hati ini, dimana seekor kucing yang masih lagi setia kepada tuannya yang masih meninggal dunia. Sungguh menyentuh hati dan perasaan bagi sesiapa yang melihatnya.

Oyen Yang Setia

Gambar pertama: hari pɛrtama Abah mɛninggal dunia

Gambar kedua: Sɛtiap kali kami ke pUsara Arwah Abah

Gambar ketiga : Sɛtelah 2 tahun dia tɛtap SETIA

2 tahun lebih pɛmergian arwAh Abah, masih setia. Dari tanah kUbur mɛrah & basah sɛhingga hari ini. Al-fatihah buat arwAh Abah.

KubUr ni belakang masjid, dan masjid tu sebelah rumah kami. Tiap pagi balik rumah untuk mintak makanan kaki basah-basah kɛna embun, baru balik dari kUbur.

Sem0ga terus menjadi pengajaran buat kita semua, berbuat baiklah walau pada seekor kucing.

Itulah sedikit sebanyak kisah yang dikongsikan oleh saudari Hazlynn Nozi.

Semoga kisah ini menjadi pengajaran yang baik buat kita semua. Sedangkan haiwan juga ada sifat setianya inikan pula kita sebagai manusia.

Posting yang dibuat oleh Hazlynn Nozi telah membuatkan ramai netizen tersentuh. Sifat kasih dan sayang seekor kucing kepada tuannya seakan tidak hilang walaupun tuannya sudah tiada. Satu pengajaran yang besar buat kita semua.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close