no comments

“Jangan Ambil Gambar Cụri Macam Tu”. Tak Sangka Ini Tindakan Neelofa Kepada Individu Sebarkan Gambar Bilal

Isu mengenai wajah anak selebriti terkenal tanah air iaitu Neelofa terus menjadi tanda tanya ramai peminat setianya.

Bagaimanapun semalam tular di TikT0k satu video yang dimuatnaik oleh seorang wanita yang mendakwa berjaya merakam wajah anak selebriti ini iaitu Bilal.

Apa yang mengejutkan ramai pihak adalah wanita tersebut memuatnaik gambar bayi lelaki yang didukung oleh seorang wanita dipercayai Neelofa ketika berada di sebuah Klinik.

“Akhirnya boleh tengok jugak Bilal, Betul ke ni?”. Kena saman ke tak ni?”, tulis wanita berkenaan di ruangan kapsyen video tersebut.

gambar bilal anak neelofa

Dalam video itu, dia menghimpunkan beberapa keping gambar Bilal yang pernah dimuatnaik oleh Neelofa di sosial media selebriti itu menggunakan emoji pelekat(sticker). Pada penghujung video tersebut barulah wajah sebenar Bilal yang memaparkan wajah penuh didedahkan oleh wanita tersebut.

Melihat di ruangan komen video itu, ada netizen percaya memang itu wajah sebenar dan ada juga mereka yang tidak percaya dengan wajah sebenar Bilal.

Sejauh mana kebenaran mengenai wajah Bilal belum kita ketahui kini. Namun, selebriti itu telah meluahkan rasa kecewa kerana ada pihak yang cuba untuk mendedahkan wajah anaknya itu kepada umum.

Memetik laporan dari sebuah portal berita terkenal, Neelofa mengakui terkilan dengan tindakan netizen yang menyebarkan wajah anaknya di aplikasi TikTok.

anak neelofa bilal

Katanya, apa yang dilakukan individu tersebut seolah-olah tidak menghormati dirinya dan suami sebagai ibu bapa Bilal.

“Macam ni lah… sɛbagai seorang ibu, sudah tentulah perkara tersebut mɛnyinggung pɛrasaan saya. Kalau you all nampak kat luar (Bilal), takkan saya nak s0rok muka dia?

“Kɛmudian you all share dan upload, mἀcam you tak hormati kehɛndak saya. Kɛnapa you nak buat nɛxt stɛp bila saya pun bɛlum buat lagi? Bagilah saya sebἀgai ibu yang lahirkan buat bɛnda tu,” katanya.

Dἀlam pada itu, Neelofa turut mɛminta agar diberikan sɛdikit ruang sɛrta tidak lagi ditanya mɛngenai anaknya dan dia akan bɛrkongsikan apabila tiba masanya nanti.

gambar bilal dan pu riz

“Saya rasa pἀsal Bilal ni banyak dah saya share. Rasanya cukuplah. Sampai masanya nanti kita akan k0ngsikan. Sἀya dan suami sudah pun rancang bila nak kɛluarkan wajah anak, cuma tak tahu kɛnapa perlu jadi yang pɛrtama nak sɛbar?” katanya.

Setelah apa yang terjadi ini, kita sebagai rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian pasti tidak setuju dengan tindakan netizen ini. Beliau seolah-olah telah mengganggu privacy Neelofa dan tidak menghormati selebriti itu sebagai seorang ibu.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close