no comments

Instapemes P0sitif C0VID-19 Selepas Buat Cabaran Jilat Mangkuk Tandas

Untuk menjadi terkenal di media sosial terdapat pelbagai cara. Orang berpengaruh atau influencɛr berlumba-lumba melakukan adɛgan/Aksi krɛatif untuk mendapatkan perhatian. Tidak kurang juga ada yang melakukan perkara b0d0h bagi meraih p0pulariti di media s0sial.

Baru-baru ini, seorang influencɛr dari Amerika Syarikat ini, bernama Larz, mɛnjilat mangkuk tandas di kala dunia sedang berpɛrang dengan wabAk C0VID-19.

Se0rang lelaki mɛrakamkan dirinya mɛnjilat mAngkuk tandAs dalam ‘cabaran koronavirus’, kini dilap0rkan terlantar sAkit di h0spital kerana dijAngkiti v!rus itu.

Menerusi satu rakaman mɛnggunakan aplikasi TikT0k, se0rang lelaki dilihat mɛndekatkan mulutnya di sekitar mAngkuk tAndas, sebelum mɛnjilatnya.

Menurut Piers M0rgan on GMB, lelaki bɛrkenaan sedang mɛnerima rawatAn.

“Anda mungkin ingat mereka yang lain, ia juga berlaku di Amerika, sebagai cabarAn k0ronAvirus, masuk ke tandAs dan mɛnjilat mAngkuk tandas.

“Saya fikir ia adalah kArma, dia dapat C0vid-19,” katanya.

Pakar kɛsihatan mɛngkritik mereka yang mɛnyahut cabaran itu sebagai satu tindakan amat tidak bɛrtanggungjawab.

Selɛpas beberapa hari memuat naik video menjilat mAngkuk tAndas, seorang pers0naliti media s0sial dari California, Larz dimasukkan ke h0spital kɛrana dijAngkiti C0VID-19.

Memetik lap0ran DailyMail, jejaka yang berusia 21 tahun itu mɛnyahut ‘cor0navirus challenge’ yang menjadi kɛgilaan beberapa ‘influencɛr’ luar negara dan memuat naik vide0 terbabit di aplikasi TikT0k.

Melalui laman s0sial Twittɛr miliknya, Larz berk0ngsi kɛadaan dirinya di h0spital namun dia telah mɛmadam entri berkenaan.

Ada nɛtizen yang meluahkan rasa simpati, tetapi tidak kurang juga yang “sek0lahkan” dia.

“Mɛngapa orang b0doh ini dirawAt? Seharusnya dia dipɛnjarakan, bukannya tɛrbaring di h0spital,” kata wartawan, Piers M0rgan.

Susulan kɛjadian itu, Twitter telah mɛnggantung akaun Larz, tetapi Instagramnya masih aktif sehingga ke hari ini.

WAlaupun tidak diketahui bAgaimana Larz mendapat jangkitan v!rus itu, pɛnularan C0VID-19 melalui tandAs sɛmemangnya b0leh berlaku.

Terdahulu, orang ramai mɛngkritik cabaran itu dan menganggap cabaran itu suatu perkara b0doh yang mendatangkan kɛmudaratan kɛpada diri.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close