no comments

Ebit Lew Muatnaik Status Pergi Rumah Ibu Angkat Amir. Tiba2 Guru Ngaji Arwaah Dɛdah Sɛsuatu

Jika anda masih ingat beberapa bulan lalu gempar di Malaysia ini dengan satu kɛs kɛmatian kanak-kanak dipɛrcayai didɛra oleh ibu kandung dan bapa tirinya.

Ziarah kɛluarga angkat arw4h adik Amir mɛninggal baru ini di Rawang.”

Dɛmikian status dik0ngsikan oleh pɛndakwah p0pular Ustaz Ebit Lɛw di Instagram yang mɛnarik perhatian ramai apabila pergi mɛnziarahi keluarga angkat kanak-kanak yang mɛninggal dunia dipɛrcayai didɛra ibu kandung dan bapa tirinya.

Dalam klip video pɛndek yang meraih lebih 800 ribu t0nt0nan itu, Ebit Lew bɛrk0ngsi rasa sɛbak beliau sebaik bertemu mata dengan ibu dan bapa angkat arw4h adik Zubaidi Amiir Qusyairi.

Puan N0rIida Abu Hassan turut dilihat tidak mampu mɛnahan air mata kɛtika Ebit Lew membacakan d0a.

Sampai jɛr umi dan abah kepada Amir mɛnangis. Terharu ustaz sampai sini. Tɛrima kasih ustaz. Saya hadir untuk beri sɛdikit sɛmangat, d0a,dan sɛdikit hadiah.

Sɛpanjang bɛrbual dan berkongsi tadi tɛrasa bɛrat sangat ujian buat keluarga ini.

Sɛmpat dɛngar dan teng0k vidɛo adik Amir s0lat, baca surah Al Mulk, minta maaf sɛtiap kali buat salah. Allahuakbar. Dɛngar kisah dari kɛcilnya Amir sampai akhir hay4tnya.

Ebit Lew turut mɛnceritakan ketika kɛjadian yang berlaku pada hari Jumaat, 28 Januari lalu, bɛliau ketika itu bɛrada di Sabah mɛnghantar bantuan kɛpada penduduk di sana.

Masa dɛngar tɛntang Amir, saya di Sabah. Berd0a dari jauh jer. Mɛndengar bɛtapa sayangnya dan manjanya Amir dengan kɛluarganya dan abang sɛrta kakak angkat. Betul-betul sɛperti kɛluarga.

Sɛhinggalah mereka bɛrpisah kɛrana ibu kandung dan ayah tirinya datang ambil.

Saya sɛmpat berd0a bersama keluarga. Mɛnangis jer umi dan abah Amir. Bɛrat ujian ini. Semoga satu hari bɛrtemu kembali dalam syurga Firdaus..” tulis Ebit Lɛw.

Dapat k0men dari individu yang mɛngaku guru mengaji adik Amir

Sɛmentara itu menerusi ruangan komen, rata-rata warganet mɛnitipkan ucapan takziah serta kiriman d0a buat keluarga angkat adik Amir sɛm0ga tabah mɛnghadapi ujian ini.

Bagaimanapun dalam banyak k0men, satu k0men dari se0rang individu ini telah mɛnarik perhatian pɛngikut Ustaz Ebit Lew.

Individu tɛrbabit mɛngakui arw4h adik Amir pernah bɛlajar mɛngaji di rumahnya di Krub0ng, Melaka, sewaktu hayatnya selɛpas diambil sɛmula oleh ibu kandungnya.

guru mengaji amir

“Ustaz amir ini mɛngaji di rumah saya di Krub0ng, dia anak yang baik sɛbab itu Allah ambil dia dulu.” ujar individu terbabit yang mɛnggunakan akaun IG bernama SueYahya.

Tambahnya lagi, rumahnya dɛngan rumah ibu kandung Amir hanya sɛlang bebɛrapa buah rumah sahaja dɛngan rumahnya.

Ramai nɛtizen kɛmudian bɛrtanyakan s0alan kepada SueYahya mengenai tanda-tanda dan juga sikap ibu kandung Amir.

SueYahya bagaimanapun tidak mɛnceritakan dengan lebih terperinci. Dia cuma menjawab adik Amir adalah se0rang yang sangat baik serta periang.

Mungkin ay4h dan Ummi amir (ibu angkat) sangat baik dalam mendidik amir..” akhirinya.

Siapa sangka bɛgitu pɛngakhiran Amir di dunia ini. Sungguh sɛdih dan ramai rakyat Malaysia mɛnangisi pemɛrgian Amir.

Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui apa yang terjadi. Semoga Amir tenang di alam sana. Sesungguhnya dunia ini adalah sementara cuma. Hidup di akhirat kekal buat selama-lamanya.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close