no comments

Berlinang Air Mata Nenek..Ada 9 Anak. Sorang Pun Tak Sanggup Jaga. Tapi..Menantu Pula Buka Cerita Lain…

Hari ini tular beberapa keping gambar seorang nenek yang kelihatan berlinangan air mata ketika ditemubual oleh wartawan TV3. Gambar itu diambil dari liputan Buletin Utama TV3 mengenai kisah duka penghuni Pusat Jagaan dan Rawatan Orang Tua Al-Ikhlas. Gambar serta video tersebut telah meruntun jiwa ramai rakyat Malaysia yang menontonnya.

Ada 9 Anak Sorang Pun Tak Sanggup Jaga.. Tapi Di Abaikan di Pusat Perubatan

Di dalam temuramah itu nenek yang bernama Zarah Ahmad 83 tahun mendakwa dia memiliki 9 orang anak tetapi seorang pun tidak mahu mengambilnya di h0spital setelah menerima rawtan selama seminggu akibt terjtuh.

Akhirnya Zarah Ahmad telah dirujuk ke rumah orang tua Al-Ikhlas melalui jabatan kerja s0sial h0spital. Itulah perjalanan seorang nenek ini sebelum masuk ke pusat jagaan orang tua Al-Ikhlas.

Nenek ini turut berkata dia mempunyai seorang anak di Shah Alam, “Isteri dia cakap malas nak jaga saya sebab nak pergi berjalan nanti susah. Macam ni la nasib saya. Anak-anak tak mahu ambil tahu pasal saya.”

Begitulah kisah yang diceritakan oleh nenek yang bernama Zarah Ahmad ini. Itulah antara sebab-sebab kenapa dia berada di rumah orang-orang tua. Paling mengɛjutkan dia juga berkata jikalau dia mti mereka(anak) cakap tak perlu hubungi mereka. Walaupun cuba hubungi mereka(anak) tak jawab.

Bukan anak-anak bung dia. Tapi dia yang buang anak-anak sejak kecil

Rentetan dari kisah yang tular ini, seorang wanita yang mendakwa sebagai menantu kepada warga emas itu tampil mɛndedahkan kisah sebenar kepada umum. Normala Shamsuddin mendakwa ibu mertuanya tidak pernah melayan anak-anaknya dengan baik. Justeru, dia berharap orang ramai tidak mɛnghukumnya sebelum mengetahui kisah sebenar.

normala shamsudin

Cucu juga buka mulut

Ekoran dari kenyataan dari Normala Shamsuddin itu ada lagi seorang yang mendakwa sebagai cucu kepada nenek itu menjelaskan rasa terkilan.

Apa-apa pun kisah ini sememangnya banyak “plot twist” yang memeningkan kepala para netizen. Diharap anda sebagai netizen dapat menilai mana baik dan mana burukknya. Sesungguhnya kita tidak tahu mana satu kisah betul atau kisah salah. Jaga komen…Jangan nak membawang sangat ya…. Hehehehe..

Tonton video penuh di bawah ini

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close