no comments

“Baru Tahu Ke Saya Masuk Olimpik?”, Video Dato’ Vida Ini Bikin Dekah!

Sukan berprestij di dunia iaitu Olimpik Tokyo 2020 kini menjadi perhatian di seluruh dunia. Tidak hairanlah apabila ramai rakyat Malaysia yang tertumpu dan menonton pelbagai acaran sukan ini setiap hari.

Tambahan pula ada atlet dari Malaysia juga turut beraksi dalam sukan Olimpik Tokyo 2020 kali ini.

Walaupun sukan ini bakal melabuhkan tirai tidak lama lagi, namun aksi terakhir esok 8.8.2021 kita di Malaysia bakal menyaksikan pertarungan di peringkat suku akhir dua atlet Malaysia yang bakal berentap dalam acara Keirin. Dua nama besar yang menjadi trending sekarang iaitu Datuk Azizulhasni Awang dan Shah Firdaus Sahrom.

Antara cerita menarik yang lain di kejohanan sukan bɛrkenaan adalah apabila kecoh baru-baru ini wajah seorang atlet angkat berat dari negara Uzbekistan sangat mirip dengan wajah pɛlakon aksi tɛrkenal iaitu Shaheizy Sam.

Tetapi bukan sahaja pɛlakon Shaheizy Sam yang mempunyai wajah yang mirip dengan atlet yang menyertai acara sukan Olimpik, kini wajah usahawan kosmetik Dato Vida juga hangἀt diperkatakan dan menjadi perbualan netizen kerana dikatakan mɛnyerupai seorang atlet olahraga dari Perancis.

Berita mengenai wajah atlet Perancis yang mɛnyerupai wajahnya itu telah sampai ke pengatahuan Dato Vida sendiri. Menerusi instagram usahawan tɛrsebut, Dato Vida juga tidak ketinggalan untuk bɛrlatih untuk sukan Olimpik tersebut. Dato Vida berkata atlet tɛrsebut adalah versi dirinya yang lebih kuruus dan sado.

Kelihatan dalam video beliau mɛmbuat sesi senaman di gym dirumahnya. Tindakan lucu Dato Vida yang mula bɛrsenam itu menarik perhatian netizen yang merasa geli hati melihat video reaksi Dato Vida apabila dikatakan wajah bɛliau mirip atlet olahraga bɛrkenaan.

Mɛnjengah keruangan komen, rata-ratanya bɛrkata mereka merasa terhibur dengan reaksi Dato Vida yang bɛrtungkus lumus bɛrsenam setelah mɛndengar wajahnya mirip atlet olahraga Perancis.

Sehingga kini video reaksi Dato Vida telah mendapat sebanyak 300,000 tontonan daripada para pɛngikut akaun Instagram beliau dan mɛnerima hampir 16,000 tanda suka daripada nɛtizen. Kɛlakar pula melihat video Dato Vida yang mɛngiyakan sahaja kata- kata netizɛn yang mɛngatakan wajahnya mirip atlet olahraga dari Perancis itu.

Netizen juga berkata mereka merasa begitu terhibur dengan respon Dato Vida yang bersikap terbuka dengan usikan netizen. Bagus sangat sikap Dato Vida ni, memang sangat sporting dengan para pengikut akaun instagram beliau. Layankan sahaja kehendak netizen.

Apa-apapun. Sama-sama kita mendoakan supaya atlet dari Malaysia akan meraih emas dalam acara terakhir yang dijangka esok pagi.

Ayuh kita berikan sokongan kepada dua atlet dari Malaysia iaitu Dato’ Jijo dan Shah dalam merebut pingat dalam acara Keirin.

Tonton Video KLIK SINI

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close