no comments

20 Tahun Tak Bercakap Dengan Isteri, Anak-anak Usaha Selesaikan Masalah Mereka Dan Akhirnya Punca Sebenar Terb0ngkar

Dalam hubungan rumah tangga masalah pasti ada tidak kira baru berkahwin dan telah lama berkahwin. Berselisihan faham dan kadang-kadang bergaduh sesama pasangan boleh dikatakan sesuatu yang lumrah.

Namun, yang membezakan antara pasangan itu dengan yang lain adalah cara mereka menyelesaikan masalah yang dialaminya.

Si isteri merajuk dengan suami? Perkara biasa. Suami pula merajuk dengan isteri? Itu pun biasa berlaku. Tetapi pernahkah anda melihat di dunia sebenar ini seorang suami yang merajuk dengan isterinya selama 20 tahun? Paling mengejutkan dia masih tinggal sebumbung tetapi tidak bercakap selama 20 tahun. Pelik bukan?

Kisah ini dikongsi oleh pengguna Twitter yang menggunakan akaun Twitter @IBCIG menceritakan tentang satu vide0 yang ditontonnya di Facebook tentang seorang suami yang tidak bercakap dengan isterinya selama 20 tahun.

Tadi tengok vide0 rancangan realiti kat Facebook, pasal pasangan suami isteri orang Jepun yang kahwin selama 25 tahun. Tapi selama 20 tahun, suami dia tak bercakap langsung dengan isteri dia padahal duduk serumah. Isteri dia makan hati jugak sebab tak tahu apa salah dia sampai suami dia tak nak cakap ngan dia.

[email protected] itu anak mereka ambil keputusan untuk masuk satu program ni, untuk memperbaiki hubungan Mak dan Ayah mereka. Sebenarnya diorang hidup seperti biasa, cuma Ayah dia memang mengelak untuk bercakap dengan emaknya. Bila isteri hidangkan makanan, makan saja macam biasa. Cuma dia tak nak bercakap dengan isteri dia.

[email protected] program tu diorang buatlah macam mendekati hati pasangan suami isteri masing-masing, untuk mengetahui apa masalah dengan suami sampai tak nak cakap langsung dengan isteri. Si isteri pun mati akal nak tahu apa kesalahan dia. Isteri dia ni jenis bercakap lemah lembut, jenis redha saja bila suami buat macam tu.

Su4mi punya pengakuan – Saya tak cakap dengan isteri saya selama 20 tahun sebab saya merajuk dengan dia. Selepas dia lahirkan anak, dia kurang bagi perhatian dekat saya. Saya cemburu teng0k dia lebih dekat anak. Wah,,,, sampai 20 tahun tak bercakap dengan isteri sebab merajuk.

Comel giL4 masa suami dia buat pengakuan pada isteri dia kenapa dia merajuk. Anak-anak [email protected] menangis terharu.

Nampak macam c0mel kan merajuk sebab tak dapat perhatian? Tidak s4ma sekali, gil4 ke tak bercakap sampai 20 tahun. Isteri dia tertekan sebab tak tahu apa salah dia buat. Kuat eg0 Pakcik ni, setinggi KLCC. Dah lah tua, tak matang pul4k. Pakcik ni beruntung sebenarnya sebab isteri dia jenis setia.

[email protected] ini dikongsi oleh pengguna Twitter menggunakan akaun Twitter @IBCIG dan mendapat hampir 14,000 Retweet. Beberapa ejaan, perkataan dan ay4t mungkin diubah suai untuk memudahkan pembaca.

Moral the story tak kira lah awak tu suami ke isteri ke kalau boleh nak merajuk tu jangan merajuk lama-lama. Kesian kat pasangan kita tu. Berpuluh tahun mencari jawapan apa salahnya? Itu mujurlah dua-dua masih hidup. Kalau pasangan tu sorang dah meningg4L dunia? Rasanya menyesal tak sudah.

Ingat, setiap masalah yang ada didunia ini boleh diselesaikan. Berbincanglah baik-baik dengan pasangan kita untuk selesaikan segala masalah yang ada di dalam rumah tangga. Insyaallah akan jumpa jalan penyelesaian terbaik.

Reply

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close